Tavoitteemme

VAASAN KOKOOMUSLAISET

KOKOOMUKSEN VAASAN KUNNALLISJÄRJESTÖ

VAASAN SEUTU UUDEN POHJOISMAISEN HYVINVOINNIN MALLINA

Yksityisen sektorin työpaikat ovat tulevaisuuden hyvinvoinnin tae. Pohjanmaalaiseen luonteeseen kuuluu yrittäjähenkisyys, joka näkyy siinä, että Pohjanmaalla on eniten yrityksiä suhteessa väkilukuun. Tulevaisuuden työpaikat syntyvät pieniin ja keskisuuriin yrityksiin, jotka tuottavat hyvinvointipalvelut kuntalaisille.

Uusiutuvien energiaratkaisuiden keskittymä

30 % Suomen energiaviennistä tulee Vaasan seudulta. Energialaboratorio ja Midway Alingment -hankkeet sekä LNG-keskus ovat projekteja, joilla Vaasan seutu osallistuu

taisteluun globaalia ilmastonmuutosta vastaan – luomalla samalla taloudellista kasvua.

Vaasa on monikulttuurinen, monikielinen, kansainvälinen keskus. Alue on yksi Suomen

kansainvälisimmistä. Meillä työskentelee kymmeniä eri kansalaisuuksia ja vienti per henkilö on suurempi kuin missään muualla Suomessa. Kokoomus haluaa rakentaa seudusta eurooppalaista mallialuetta. Monikielisyydestä on tehtävä yksi alueen vahvuuksista.

Vaasa on Suomen logistinen solmukohta, joka luo siitä Merenkurkun talousalueen

moottorin. Seutu on portti maailmanmarkkinoille. Suomen viidenneksi vilkkain lentokenttä yhdistää Vaasan joka puolelle maailmaa.

Joka viides torilla vastaantulija on opiskelija. Korkeakoulujen ja elinkeinoelämän tiivis tutkimus- ja kehitysklusteri ovat avain talouskasvuun ja uusiin työpaikkoihin. Opiskelijalle kaupunki tarjoaa elävän ja välittömän yhteisön. Vaasassa opiskelu on paras investointi

omaan tulevaisuuteen.

Pohjoismainen hyvinvointivaltio ja sen palvelut ovat puolustamisen arvoinen asia, mutta hyvinvointivaltio tarjoaa. Me haluamme tarjota kuntalaisille tärkeät palvelut laadukkaasti ja veronmaksajaa ajatellen. Vaasassa on oltava hyvä asua vauvasta vaariin.

OTA YHTEYTTÄ

Kokoomuksen Vaasan kunnallisjärjestö